0

راهنمای روشنایی و نورپردازی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی

راهنمای روشنایی و نورپردازی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی

روشنایی بیلبورد

راهنمای روشنایی و نورپردازی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی

هدف از این نوشته ارائه نکاتی پیرامون روشنایی انواع بیلبورد و تابلوهای تبلیغاتی می‌باشد:

بیلورد عرشه پل هوایی

– معمولا بیلبوردهای پل هوایی عرضی بیشتر از ۵ متر ندارند. برای این مقدار، پروژکتور با توان ۱۰۰ وات و برای عرض ۱٫۵ متر پروژکتور ۵۰ وات و وال واشر اس ام دی ۵۰ وات پیشنهاد می‌شود.

– برای تابیدن نور مناسب باید دسته‌هایی با طول تقریبا یکسان با عرض بیلبورد (۲ متر)، استفاده کرد.

– فاصله‌ی پروژکتورها از یکدیگر حداکثر ۳ متر باشد.

– پیشنهاد می‌شود روشنایی از بالای پل انجام شود به این دلیل که بازتاب آن با کیفیت بهتری در خیابان دیده می‌شود در حالی که اگر نور از پایین داده شود بازتاب آن به سمت بالا خواهد بود و در دیدرس قرار نمی‌گیرد. از طرفی نصب پروژکتورها در بالا برای جلوگیری از سرقت آن‌ها از امنیت بیشتری برخوردار است.

– زاویه پروژکتورها نسبت به افق حدود ۷۰ درجه باید باشد.

بیلبورد ایستاده حاشیه معابر و جاده‌ها

– معمولا این تبلیغات با ابعادی بزرگتر چاپ شده و در حاشیه بزرگراه نصب می‌شوند. برای روشن کردن این گونه بیلبوردها حتما باید از دو ردیف پروژکتور در بالا و پایین استفاده کرد. برای عرض‌های بالای ۵ متر پیشنهاد  پروژکتور ۱۵۰ وات تولید این شرکت می‌باشد.

– فاصله پروژکتورها از هم ۴ متر برای بهترین هم پوشانی ایده‌آل است.

– طول بازوها باید به ۳ الی ۵ متر افزایش یابد. همچنین زاویه پروژکتور نسبت به خط قائم مانند حالت قبل ۲۰ درجه باشد.

– لازم به ذکر است با توجه به این که ردیف بالایی بخش بیشتری از نور را تامین می‌کند در ردیف پایینی استفاده از پروژکتور ۱۰۰ وات نیز گزینه‌ای مناسب است.

تابلو فروشگاه

– از لحاظ فنی روشنایی تابلو فروشگاه تفاوت چندانی با بیلبورد پل هوایی ندارد.

– با توجه به این پروژکتور به روشنایی مدخل فروشگاه نیز کمک میکند زاویه آن‌ها تا حد ۴۵ نسبت به افق امکان کاهش دارد.

 

راهنمای روشنایی و نورپردازی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *